Wij redden mensenlevens
Heartbeat

In verband met de feestdagen zijn wij gesloten vanaf 25 december tot 2 januari. In deze periode zijn wij niet bereikbaar. Wij wensen je fijne feestdagen en een gezond en veilig 2025!

BHV-Organisatie Opzetten

Bij BHVNederland begrijpen we dat bedrijfshulpverlening (BHV) essentieel is voor een veilige werkomgeving. Een goed georganiseerde BHV-structuur kan levens redden en zorgt ervoor dat je bedrijf voorbereid is op noodsituaties. Wij helpen je bij het opzetten van een solide BHV-organisatie, volledig afgestemd op de specifieke behoeften van jouw bedrijf. En het beste: het hele traject wordt begeleid door een ervaren adviseur van BHVNederland.

Waarom een BHV-organisatie opzetten?

Bedrijfshulpverlening is wettelijk verplicht voor elk bedrijf met medewerkers. Een goede BHV-organisatie zorgt ervoor dat er altijd goed getrainde medewerkers aanwezig zijn die in geval van nood adequaat kunnen handelen, bijvoorbeeld bij brand, ontruiming of medische incidenten.

Maar hoe?

Bij BHVNederland starten we altijd met een intake om een goed inzicht te krijgen in jouw huidige situatie en de wensen voor jouw BHV-organisatie. Dit proces zorgt ervoor dat we maatwerk kunnen leveren, afgestemd op jouw specifieke bedrijfssituatie. Hieronder leggen we stap voor stap uit hoe wij je kunnen ondersteunen.

Het BHV-Stappenplan

In een persoonlijk intakegesprek bespreken we de huidige situatie van jouw bedrijf op het gebied van BHV. We kijken naar wat er al geregeld is, zoals het aantal BHV’ers, de aanwezige hulpmiddelen en bestaande (nood)procedures. Vervolgens brengen we samen de gewenste situatie in kaart: hoeveel BHV’ers heb je nodig, welke incidenten wil je kunnen afhandelen, en welke verbeteringen zijn gewenst om een veilige werkomgeving te garanderen?

Daarnaast bespreken we tijdens het intakegesprek ook het huidige beleid, beschikbare budget en de gewenste structuur van de BHV-organisatie. Wat is haalbaar binnen jouw financiële mogelijkheden? Hoe moet de BHV-structuur eruitzien, bijvoorbeeld in termen van het aantal BHV’ers per afdeling en hun verantwoordelijkheden? Deze informatie helpt ons om een passende en kosteneffectieve oplossing voor jouw bedrijf te ontwikkelen.

Na het intakegesprek geven we een eerste advies op basis van de huidige situatie, de gewenste situatie en de bestaande BHV-Organisatie binnen jouw bedrijf. We bekijken wat er al goed is geregeld en waar mogelijke verbeterpunten liggen. Dit advies helpt je om direct stappen te zetten richting een betere en effectieve BHV-Organisatie, afgestemd op jouw specifieke behoeften en de bestaande opzet van je bedrijf.

Na het eerste advies gaan we samen kijken welke documenten en procedures nodig zijn om de BHV-organisatie goed vast te leggen. Denk hierbij aan een BHV-plan, ontruimingsplan, risico-inventarisatie en andere relevante documentatie. Samen bepalen we welke vorm van documentatie het meest geschikt is en hoe we de invulling hiervan het beste kunnen afstemmen op jouw bedrijf. Dit zorgt ervoor dat de BHV-organisatie duidelijk en effectief kan worden opgezet en uitgevoerd.

Meer informatie?

Wil je meer weten over hoe BHVNederland je kan helpen met het opzetten van een effectieve BHV-organisatie? Neem dan contact met ons op voor een vrijblijvend adviesgesprek. Samen zorgen we voor een veilige werkomgeving voor jou, jouw medewerkers en jouw bezoekers.

Klanten over BHVNederland

Neem contact op met je persoonlijke specialist

Huub de Laat

Accountmanager

+31 (0) 6 34 48 59 55
huub@bhvnederland.nl

Al meer dan 10 jaar succesvol
bij onze klanten

Trainingen met erkend certificaat
Kiwa gecertificeerd opleider
Advies op maat
Landelijke dekking
Blijf op de hoogte van BHVNederland!
Ontvang regelmatig onze nieuwsbrief met actualiteiten
BHVNederland
Braillelaan 9 – 5e etage
2289 CL Rijswijk
Bel 085 201 47 33
Voor alle vragen over cursussen, aanvragen informatie of offertes